K+N LIVE Event op 11 en 12 mei

IMPULSEN VOOR DE VORMGEVING VAN DE ARBEIDSWERELD

Bestuursvoorzitter Marc W. Lorch verwelkomt prominente gasten in Karben

Achter de schermen zijn de voorbereidingen in volle gang en worden de laatste verbouwingen afgerond. De leverancier van kantoormeubilair en ruimtesystemen presenteert op zijn WORK.CULTURE.CAMPUS tv-producent Klaas Heufer-Umlauf, de internationaal ervaren Bundesliga-scheidsrechter Deniz Aytekin, psychologe Nora Dietrich en andere topsprekers. Onder het motto "Purpose, Culture and Change" worden uitdagingen en kansen in de wereld van het werk besproken.

De kantoormeubelfabrikant König + Neurath nodigt architecten, ontwerpers en handelspartners uit voor het K+N LIVE evenement met als thema "Samen vormgeven aan werkculturen". "Ik ben erg blij met de prominente gastenlijst voor ons evenement en ik weet zeker dat we veel stof tot nadenken, nieuwe inzichten en impulsen uit deze twee dagen zullen meenemen", zegt CEO Marc W. Lorch. De bedrijfsinformaticus was de afgelopen twaalf maanden verantwoordelijk voor sales en marketing bij König + Neurath voordat hij op 1 april 2023 de functie van CEO overnam. Samen met zijn medebestuurslid Dirk Fischer wil Marc W. Lorch het familiebedrijf König + Neurath verder ontwikkelen en de merkpositie versterken.

"De ingrijpende verandering die de arbeidswereld momenteel doormaakt, vraagt ook van ons steeds weer nieuwe concepten en oplossingen. Wij zien het als onze taak om onze partners niet alleen te voorzien van hoogwaardige kantoormeubelen van Duitse makelij en innovatieve ontwerpbenaderingen, maar ook van impulsen rond het thema werkcultuur." De afgelopen twee jaar is gebleken dat König + Neurath actief vorm weet te geven aan verandering. Zoals veel fabrikanten in Duitsland stond ook König + Neurath voor een aantal uitdagingen. Het managementteam loodste het familiebedrijf veilig door de turbulente tijden en stemde het met succes af op de toekomst. De uitgebreide herinrichting van de WORK.CULTURE.CAMPUS als competentie- en opleidingscentrum is een van de projecten die in deze periode zijn gerealiseerd. Zeer gemotiveerd wil Marc W. Lorch deze koers nu voortzetten en ziet het evenement als opmaat voor een nog duidelijkere positionering als holistische procesbegeleider.

"König + Neurath ziet zichzelf als een traditioneel bedrijf dat verschillende werkculturen in partnerschap en analytisch implementeert in individuele ruimteconcepten. Voor ons moet de inrichting van het kantoor verschillende manieren van werken mogelijk maken, de tevredenheid van de werknemers verhogen en zo het economische succes van de onderneming op lange termijn waarborgen", benadrukt Marc W. Lorch. "Tijdens ons tweedaagse evenement willen we onze gasten de mogelijkheid bieden om met elkaar in gesprek te gaan en zich op verschillende manieren te laten inspireren rond thema's als zinvolle economie, leiderschapscultuur, duurzaamheid en aantrekkelijkheid van de werkgever. Met interessante workshops, boeiende panelgesprekken, showroom- en fabrieksrondleidingen benutten we de gelegenheid voor informele uitwisseling met alle stakeholders, partners en klanten. We kijken uit naar een onvergetelijk evenement."