Review K+N LIVE Event

Doel, cultuur en verandering in de wereld van het werk

Twee zeer inspirerende dagen met waardevolle impulsen voor alle deelnemers

Op 11 en 12 mei hield König + Neurath een prominent evenement met als thema "Purpose - Culture - Change: Shaping Work Cultures, Using Changes in the World of Work". Volgens de organisatoren was het evenement, dat plaatsvond in het hoofdkantoor van het bedrijf in de buurt van Frankfurt am Main, een groot succes. Gerenommeerde sprekers deelden persoonlijke ervaringen en boden stof tot nadenken voor praktische toepassing. De ontspannen sfeer bij de traditionele fabrikant van kantoormeubilair en ruimtesystemen van Duitse makelij bood veel ruimte voor persoonlijke uitwisseling en levendige discussies.

Voorzitter Marc W. Lorch, die het evenement opende en twee dagen lang het programma leidde, was enthousiast over de uitzonderlijke kwaliteit van de bijdragen en de waardevolle discussies. "Voor ons als fabrikant en voor onze partners en klanten waren de bijdragen zeer inspirerend om de veranderingen in de arbeidswereld te begrijpen en in de toekomst te kunnen gebruiken," zei hij. "De onderwerpen van de conventie employer branding, veerkracht, gezondheid en duurzaamheid zijn niet alleen megatrends van nu, maar hebben grote relevantie voor de ontwikkeling van aantrekkelijke kantoorconcepten", benadrukte Marc W. Lorch, die in april het roer overnam als CEO bij König + Neurath. "Als holistische procesbegeleider bij het ontwerp van nieuwe werkomgevingen zien wij voor onszelf hier een sleutelrol weggelegd."

Onze sprekers van de eerste dag samen met de directie van König + Neurath AG

Tijdens het evenement bespraken meer dan 400 gasten hoe kantoren kunnen worden ingericht om werknemers een plek te bieden waar zij zich goed voelen en tegelijkertijd de meest uiteenlopende manieren van werken mogelijk te maken. In haar presentatie "Mental Health@Work" liet deskundige Nora Dietrich zien hoe organisaties de best mogelijke randvoorwaarden creëren voor gezond werk en hoe zij de geestelijke gezondheid versterken in plaats van in gevaar brengen. Tegen het einde van de eerste dag kwam dit belangrijke aspect opnieuw aan bod in de paneldiscussie met Klaas Heufer-Umlauf en werd het in verband gebracht met de behoeften van generatie Z. Ook de belangrijke rol die zinvol werk of innovatieve inrichtingsconcepten spelen bij de transformatie van de arbeidswereld werd in dit verband meermaals benadrukt. Ook de keynote speech No limits van extreme atleet Joey Kelly inspireerde de gasten. De kernstelling "Never give up" heeft niet alleen zijn hele jeugd gevormd, maar spoort hem tot op de dag van vandaag aan tot topsportprestaties.

De gevarieerde selectie van onderwerpen inspireerde het publiek

Een ander onderwerp op het Work Culture Event was het brede terrein van duurzaamheid. In het panelgesprek gingen König + Neurath duurzaamheidsexpert Johannes Brennig en zijn gasten Nora Sophie Griefahn, Ruth Prinzmeier en Simon Wehr in op de vraag hoe organisaties hun verantwoordelijkheid tegenover het milieu en de samenleving het beste kunnen nemen en welke maatregelen daartoe kunnen bijdragen. In de aansluitende keynote "Green shell - green core? Surfen op trends en echt toekomstbestendige producten". gaf Simon Wehr diepgaande inzichten in duurzame productontwikkeling.

Op de tweede dag bracht de paneldiscussie met chef-kok Ole Plogstedt, die op sympathieke wijze een veganistisch dieet propageerde, de gasten in vervoering. Het veelgeprezen laatste fluitsignaal werd gegeven door de internationaal bekende voetbalscheidsrechter Deniz Aytekin met zijn onderwerp "Leadership with Respect". Hij wees op talrijke parallellen tussen het voetbalveld en de onderneming en pleitte voor waarderend leiderschap op ooghoogte en voor verantwoordelijkheid en moed als basis voor besluitvorming.

Marc W. Lorch trok een zeer positieve algemene conclusie: "De opzet van het evenement als conventie met deskundigen en prominente gasten was een groot succes. Zowel bij de keuze van de sprekers als bij de thema's hebben we de spits afgebeten. Ik ben ervan overtuigd dat we onze gasten veel waardevolle impulsen en inzichten hebben kunnen geven. De ontspannen sfeer, die uitnodigde tot netwerken, werd zeer geprezen. We kijken uit naar een vervolg."

De ontspannen sfeer nodigde de deelnemers uit tot netwerken.