Productpresentatie K+N NOOK.SHELL kuipstoel

K+N NOOK.SHELL combineert de levenshouding van Work-Life-Blending

Ongeveer een kwart van de Duitse werknemers werkt momenteel – tenminste voor een deel – op de thuiswerkplek. Is het versmelten van werken en wonen de reden voor de groeiende populariteit van kuipstoelen, of gewoon hun uiterst comfortabele zitgevoel? Wat het antwoord daarop ook moge zijn: König + Neurath brengt met K+N NOOK.SHELL een aantrekkelijke variant op de markt, die geschikt is voor zowel kantoor als thuis – en kan worden geconfigureerd op basis van een groot aantal voorkeuren.

De nieuwe rol van het kantoor

Tegenwoordig wordt het leven niet meer zo strikt onderverdeeld in werk en vrije tijd als in de naoorlogse jaren van de wederopbouw of in het laatste decennium van de vorige eeuw. Er bestaat veeleer een samenstel van verschillende activiteiten, waarin privé- en werkleven steeds sterker met elkaar versmelten. Het gerenommeerde toekomstinstituut spreekt van Work-Life-Blending, König + Neurath onderscheidt bij de analyse van de arbeidscultuur van zijn klanten verschillende work-life-modellen.

Voor welke prioriteiten er ook wordt gekozen, het kantoor krijgt in dit proces van werk op afstand een nieuwe rol. Het kantoor verandert in een cultureel platform van het bedrijf – aldus het toekomstinstituut – dus de plek waar het wij-gevoel van het personeel ontstaat. De ruimte waarin samenwerking en creatief teamwerk plaatsvinden, mag en moet in een zinvolle context worden ingebed. Wat impliceert dit voor de inrichting?

Multifunctionele vormgevings- en toepassingsmogelijkheden van K+N NOOK.SHELL

Voor König + Neurath is de invoering van K+N NOOK.SHELL dus meer dan de afronding van het assortiment van vergader- en bezoekersstoelen. Het is een extra gelegenheid om kantoorinrichters relevant design met meerwaarde aan te bieden.

De kuipstoel kan een op groot aantal manieren worden geconfigureerd, waarbij de rugschaal verkrijgbaar is in drie varianten (kunststof en twee bekledingsvarianten) en twee kleuren (zwart en wit). De framevormen variëren van sledemodel via een centraal vierpootsframe tot en met een in hoogte verstelbare vergadervariant met kruisvoet of als loketstoel in verschillende kleuren. De kleur en materiaalkwaliteit van de bekleding zorgt ervoor dat K+N NOOK.SHELL in vrijwel elke omgeving harmonieus kan worden geïntegreerd – hetzij aan de huiselijke eettafel die wordt omgevormd tot een werkplek, op de flexibele werkplekken van de startup, in representatieve vergaderruimten of de werk- en logeerkamers thuis.

K+N NOOK.SHELL - Kwaliteit made in Germany

Wat K+N NOOK.SHELL onderscheidt van het merendeel van de talrijke kuipstoelen die de meubelmarkt overheersen, is de bijzondere König + Neurath kwaliteit: de uitsluitend in Duitsland gemaakte stoel beschikt optioneel over een wipmechanisme dat het zitgevoel verbetert. Met wielen en gasveer-hoogteverstelling beschikt hij over nog meer elementen waaraan een bureaustoel moet voldoen. Zo wordt het werken comfortabeler en flexibeler – zowel op de thuiswerkplek als op informele overlegplekken. Flexibele gebruiks- en configuratiemogelijkheden zijn ook de sleutel tot zijn duurzaamheid: en als de persoonlijke smaak ooit mocht veranderen, kan ook zijn design weer worden omgevormd. Defecte onderdelen kunnen eenvoudig worden vernieuwd. En als hij na vele jaren toch zijn levenseinde bereikt, kunnen de afzonderlijke onderdelen soortzuiver worden gescheiden en weer in de materiaalkringloop worden opgenomen.

Download persbericht en foto's