Participatie Ambiente 2024

START VAN EEN SPANNEND BEURSJAAR

Meer dan tien beurzen en evenementen onder het motto HERE. NOW.NEXT

Voor veel leveranciers van kantoormeubilair is de ORGATEC, die elke twee jaar in oktober in Keulen plaatsvindt, het hoogtepunt van het jaar. Voor König + Neujahr wordt het in 2024 de kroon op een veelbewogen beursjaar. In januari presenteert König + Neurath onder het motto "HERE.NOW. NEXT." ervaringen, ideeën en innovaties met betrekking tot de toekomst van werk - eerst op Swissbau in Zwitserland en direct daarna op Ambiente in Frankfurt. En dat is nog maar het begin.

"In 2024 zullen we beurzen en evenementen van verschillende grootte en met verschillende thema's organiseren - allemaal onder de het merk König + Neurath," zegt Marc W. Lorch, CEO van König + Neurath AG. "Ons K+N Live evenement in mei 2023 heeft ons laten zien hoeveel interesse er is in een creatieve en strategische uitwisseling, in gezamenlijk leren en een coöperatief herontwerp van de werkwereld." In het nieuwe jaar zal de kantoormeubelfabrikant uit de buurt van Frankfurt opnieuw mijlpalen zetten met een evenementkarakter en zich presenteren als een uitstekende gastheer. Naast de traditionele aanwezigheid op beurzen zal er ook een reeks barcamp-evenementen plaatsvinden in alle König + Neurath-vestigingen in Duitsland over verschillende onderwerpen.

Ervaar König + Neurath op Ambiente in het Future of Work-gedeelte

In januari 2023 konden bezoekers van Ambiente, 's werelds grootste beurs voor consumentengoederen, inspiratie opdoen op het gebied van werken. "Met het samengaan van thuis en kantoor, wonen en werken, worden onze producten, oplossingen en aanbiedingen steeds relevanter - zelfs voor diegenen die oorspronkelijk niet per se geïnteresseerd waren in kantoorinrichting", benadrukt Marc W. Lorch van König + Neurath. "We kijken ernaar uit om met facility managers, interieurontwerpers, interieurarchitecten, kantoorinrichters en projectplanners te praten in Ambiente Hall 3.1, Stand B11. In deze inspirerende omgeving presenteren we duurzame oplossingen en nieuwe productseries voor de wereld van werk, die kort daarna op de markt worden gebracht."

We kijken ernaar uit om facilitair managers, interieurontwerpers, kantoorinrichters en projectplanners te spreken in Ambiente Hal 3.1, Stand B11.

Marc W. Lorch, voorzitter van de Raad van Bestuur König + Neurath AG

Hoe König + Neurath vorm wil geven aan de veranderende wereld van werk

"Met onze kantoormeubelen en ruimtesystemen kunnen we in principe in elke ruimte duurzame, modulaire kantoorwerelden creëren die zich kunnen aanpassen aan alle nieuwe situaties in de toekomst," voegt Ludwig König, Hoofd Verkoop Duitsland, toe. "Onze room-in-room oplossingen, zoals de nieuw ontwikkelde QUIET.BOX Live, fungeren als ruimtebepalende elementen door zowel retraite- als ontmoetingsruimtes te creëren. Met geoptimaliseerde verlichting en akoestiek biedt het de ideale omgeving voor bijvoorbeeld videovergaderingen," zegt Ludwig König, die een voorproefje geeft van de nieuwe producten die het gevestigde bedrijf zal presenteren op Ambiente. "Ons nieuwe multifunctionele rekkensysteem ACTA.PRO en het zachte zitprogramma WAVE kunnen ook op verschillende manieren worden gebruikt in de projectsector. We zien beide nieuwe producten niet alleen in kantoren, maar ook in cometogether zones of andere openbare ruimtes," zegt de sales manager. "Het onderwerp duurzaamheid is al stevig verankerd in het ontwikkelingsproces. We kijken naar de invloed van de omgeving op de kwaliteit van het werk, welke ontwerptrends op de lange termijn kenmerkend zijn voor het ontwerp van de producten en hoe nieuwe eisen kunnen worden vertaald naar individuele werkomgevingen.

Samen nieuwe dingen beleven - op meer dan tien beurzen en evenementen in 2024

Op de voor 2024 geplande beurzen en evenementen onderzoekt König + Neurath samen met vakhandelspartners, klanten en natuurlijk gasten hoe de toekomst van werk eruit zal zien en hoe men zich daar het beste op kan voorbereiden: "Het herontwerpen van toekomstbestendige werkomgevingen kan alleen slagen door een gezamenlijke dialoog. Daarom gebruiken we traditionele beurzen om nieuwe multipliers te leren kennen. Onze evenementen en barcamps draaien om het delen van kennis. We houden ons bezig met de megatrends die het ontwerp van de werkwereld van morgen zullen beïnvloeden," benadrukt Ludwig König.

König + Neurath is van 26 tot 30 januari 2024 aanwezig op Ambiente en verwelkomt geïnteresseerde bezoekers op stand B11 in hal 3.1.

We kijken naar de megatopics die het ontwerp van de werkwereld van morgen zullen beïnvloeden.

Ludwig König, Verkoopmanager Duitsland