ICONIC Awards 2020

Bekroond: "Best of Best" voor LIFE.S Interactie

König + Neurath behoort met zijn vergaderoplossing LIFE.S Interaction tot de “Best of Best” op het gebied van interieurdesign

De ICONIC AWARDS worden beschouwd als trendbarometer voor de architectuur- en interieurbranche. Ze worden door de Duitse Raad voor Vormgeving elk jaar voor innovatieve topprestaties toegekend en onderscheiden de beste prestaties op alle gebieden van interieurdesign. Nu beloonde de jury de designtaal van König + Neurath met de hoogste onderscheiding.

"Beste van de beste" prijs voor LIFE.S Interaction + Stool

LIFE.S Interaction + Stool, de combinatie van tafel en zitbanken, geschikt voor de flexibele meubilering van communicatiezones in open kantoorlandschappen, is in de categorie Meubilair bekroond met “Best of Best”. De 30 met “Best of Best” bekroonde deelnemers zijn gekozen uit ruim 500 inzendingen. De jury motiveerde zijn keuze als volgt: “Op het eerste gezicht lijkt het design met zijn ranke stangenconstructie enigszins geïmproviseerd. Maar bij nadere beschouwing manifesteert zich het raffinement van een doordacht ontwerp dat tot in het kleinste detail voldoet aan de eisen van eigentijdse open kantoren of co-working ruimten. Een origineel design dat niet alleen uitgesproken modern en fris overkomt, maar ook relatief voordelig is en dit in zijn minimalistische esthetiek ook zelfbewust tot uitdrukking brengt.” Cornelius Müller-Schellhorn, vormgever bij König + Neurath over de achterliggende vormgevingsidee: “LIFE.S Interaction moet multifunctioneel inzetbaar zijn, dat komt tot uiting in de ingetogen look met een sober frame van ronde buizen. De akoestisch geoptimaliseerde oplossing vormt een uitnodigende ontmoetingsplek en kan op elk gewenst moment aan nieuwe gebruikersbehoeften worden aangepast.

LIFE.S Interaction + Stool: multifunctionele oplossing voor communicatie- en bistrogebieden

Wij zijn blij met de onderscheiding als bevestiging dat “Design follows function” de juiste weg is als het erom gaat kantoormeubilair met functionele meerwaarde centraal te stellen.

QUIET.BOX: Terugtrekking voor ongestoorde gesprekken

2. Winnaar award voor telefooncabine QUIET.BOX

De tweede onderscheiding als “Winner” in de categorie “Kantoor en werkplek” gaat naar de QUIET.BOX met achterwand van Lucem lichtdoorlatend beton. De innovatief ontworpen telefooncel is enkele maanden daarvóór al bekroond met de “German Design Award”. Zij biedt in het open space-kantoor stiltewerkplekken voor korte telefoongesprekken en momenten van concentratie. Peter Heimann, verkoopleider ruimtesystemen bij König + Neurath, kenschetst de bijzonderheden van deze interieuroplossing: “Voor architecten is het design met zijn rechtlijnige vormentaal aantrekkelijk, omdat het zich harmonisch in de ruimtearchitectuur laat integreren. Inrichters waarderen aan de QUIET.BOX vooral dat deze als een kant-en-klaar meubels wordt geleverd en opgesteld. In open kantoorstructuren zorgt zij voor een evenwicht tussen transparantie en afscherming.”

De “ICONIC AWARDS 2020: Innovative Interior” worden op 12 januari 2020 in de Keulse Kunstvereniging uitgereikt tijdens de internationale beurs van de interieurdesignbranche, de imm cologne 2020. Aansluitend opent de winnaarstentoonstelling van 13 tot 19 januari 2020 in de Kunstvereniging haar deuren, waar alle winnende projecten exclusief worden gepresenteerd aan een vakpubliek en geïnteresseerde bezoekers.

Download het persbericht en de persfoto's