German Innovation Award

TWEEDE PRIJS VOOR TALO.YOU

Schaalbaarheid en flexibiliteit als succesformule voor interieuroplossingen van de toekomst

De ingrijpende verandering die de arbeidsomgeving als geheel momenteel doormaakt, vraagt om een collectieve herbezinning van bedrijven en werknemers. Het bevordert ook het ontstaan van productinnovaties en nieuwe productiemethodes. Het is altijd al zo geweest dat bedrijven meer succes hebben als ze met hun producten precies aansluiten bij de behoeften van hun potentiële klanten en daarop inspelen met slimme oplossingen. Dat was ook het geval met het tafelsysteem TALO.YOU, dat König + Neurath, aanbieder van kantoormeubilair en ruimtesystemen, eind vorig jaar op de markt bracht. Nu is de meerwaarde die het nieuwe product de gebruikers biedt, bij de German Innovation Award onderscheiden met het predicaat “eervolle vermelding”.

De German Innovation Award bekroont innovaties die het leven beter maken

De Duitse Raad voor Vormgeving bekroont producten en oplossingen die de gebruikers een bijzonder nut en – in vergelijking met al bestaande producten en ideeën – een duidelijke meerwaarde bieden. De commissie van deskundigen uit industrie, wetenschap, instellingen uit de branche en de financiële wereld heeft zichzelf ten doel gesteld innovaties die het leven verbeteren, nog zichtbaarder te maken. Het predicaat “eervolle vermelding”, waarmee de jury de TALO.YOU van König + Neurath heeft onderscheiden, wordt verleend aan innovaties die overtuigen door goed doordachte deelaspecten, originele concepten of bijzondere detailoplossingen.

Werksdesginer Cornelius Müller-Schellhorn en Team

TALO.YOU is het antwoord op nieuw ontstane behoeften

Met 680 inzendingen was de belangstelling voor de German Innovation Award ook dit jaar weer enorm. “Wij verheugen ons daarom des te meer dat onze productontwikkelingen een schot in de roos zijn”, aldus Michael Cappello, directiewoordvoerder van König + Neurath. “TALO.YOU is het antwoord op de groeiende individualisering in onze markten.”

Kantoren veranderen met de mensen en de taken

Het tafelsysteem TALO.YOU is uiterst functioneel, het kan worden aangepast aan alle behoeften: de symmetrische opbouw maakt het mogelijk het systeem eenvoudig om te bouwen van bureauwerkplek tot werktafel, stapeltafel of vergaderopstelling. Door zijn flexibiliteit is TALO.YOU geschikt voor alle toepassingen: op eenpersoons- en teamwerkplekken, als vergaderopstelling, voor mobiele werkzaamheden – en zelfs op de thuiswerkplek. “Alle modellen zijn motorisch in hoogte verstelbaar, ondersteunen dynamisch werken en bevorderen zo de gezondheid op de werkplek”, verklaart Michael Cappello een aspect van het nieuwe product. “Veel van onze klanten zijn enthousiast over zijn heldere vormentaal, waardoor het mogelijk is hem in de meest uiteenlopende omgevingen te gebruiken”. Ook het milieuaspect zorgt ervoor dat de TALO.YOU goed in deze tijd past: dankzij het sobere materiaalgebruik, gerecyclede kunststoffen, de productie uit vernieuwbare grondstoffen en zijn aanpassingsvermogen is hij een duurzame investering in de toekomst van het werken.

De German Innovation Award is al de tweede onderscheiding die het tafelsysteem TALO.YOU heeft gekregen. Al eerder verleende de jury van de Plus X Award het systeem haar bijzondere keurmerk in vijf van zeven categorieën, waaronder design, functionaliteit en hoge kwaliteit.