Designprijzen voor K+N NOOK.SHELL

K+N NOOK.SHELL overtuigt twee topjury's

König + Neurath bij de Red Dot Design Award en ICONIC AWARD: Innovative Interior onderscheiden winnaar

Al met al waren er dit jaar meer dan 20.000 inzendingen uit 60 landen waarover de twee bovengenoemde prominente jury's moesten beslissen. Welke interieur-, meubel- en productontwerpideeën zijn het beste? Waar blinken designexpertise, kwaliteit, gebruikerscomfort en innovatie echt uit? Hebben productontwerpers echt baanbrekend werk verricht bij de keuze van materialen, in termen van duurzaamheid en met hun aanpak?

In het geval van de K+N NOOK.SHELL was het antwoord ja. De schaalstoel van de Hessische kantoormeubelfabrikant behoorde tot de winnaars van zowel de internationaal gerenommeerde Red Dot Design Award als de ICONIC AWARDS: Innovative Interior. Hij overtuigde in de categorie 'Productdesign' of 'Kantoor en werkplek' met zijn producteigenschappen, de materiaalkeuze en de veelzijdige toepassingsmogelijkheden. Wij ontwerpen onze inrichtingsoplossingen multifunctioneel", zegt Cornelius Müller-Schellhorn. De productontwerper zit samen met een interdisciplinair team bij de expert voor kantoormeubilair en ruimteoplossingen wanneer er nieuwe ontwikkelingen op stapel staan. "Elke inbreng draagt ertoe bij dat onze producten relevant zijn voor de markt en nuttig voor onze klanten. Vooral in een tijd waarin wonen en werken steeds meer in elkaar overlopen en duurzaamheid en verantwoordelijkheid ook steeds belangrijker worden, vloeit onze opgebouwde knowhow in onze producten."

Red Dot Design Award en ICONIC AWARD voor huiselijke schelpstoel

Volgens de ontwerper kan de bekroonde schelpstoel van König + Neurath worden gebruikt als zitplaats in het thuiskantoor en in conferentie- en vergaderruimten op kantoor. "Met zijn zitcomfort en huiselijke ontwerp kan hij elegant worden geïntegreerd in de inrichting thuis. Als bezoekers- en vergaderstoel kunnen inrichters hem zo configureren dat hij past bij de huisstijl van een bedrijf." De K+N NOOK.SHELL is ontworpen als een modulair systeem, zegt Müller-Schellhorn. "Daarom kunt u kiezen uit een reeks ontwerpopties. We bieden hem momenteel aan met zwarte en witte schelpen, maar ook zonder bekleding van de rugleuning, met bekledingskussen of met volledige bekleding. Er zijn ook verschillende frameopties." De esthetische aantrekkingskracht in combinatie met de vele ontwerpopties hebben de begeerde prijzen voor de veelzijdige kuipstoel veiliggesteld.

Gecertificeerde duurzame oplossing met Blaue Engel en NIVEAU 3

Opvallend is dat duurzaamheidsexpert Johannes Brennig al in de ontwikkelingsfase betrokken is: "Onze ecologische acties omvatten zowel de eisen van de klant als factoren zoals het behoud van hulpbronnen, materiaalkeuze, reparatiegemak, recyclebaarheid, levensduur en de onschadelijkheid van de materialen," voegt de duurzaamheidsmanager toe. "We zijn er trots op dat we kunnen wijzen op andere certificaten naast belangrijke designprijzen zoals de Red Dot Design Award of de ICONIC AWARD. Onze K+N NOOK.SHELL is bijvoorbeeld gecertificeerd met de Blauwe Engel en met het veeleisende belangrijkste Europese duurzaamheidskeurmerk LEVEL 3. Productieprocessen of toeleveringsketens worden hiervoor ook geanalyseerd."

Producten met "toegevoegde waarde

Net zoveel aandacht besteden aan kwaliteit en duurzaamheid bij het inrichten van het thuiskantoor als bij het inrichten van kantoorruimte is een uiting van een merkbare trendbreuk. "Het feit dat steeds meer mensen zich oriënteren op langetermijntrends en kiezen voor kwaliteit made in Germany wijst op een verandering in het maatschappelijk denken. We praten tegenwoordig veel meer over waarden", zegt Marc W. Lorch, voorzitter van de raad van bestuur. "De onderscheiding door de Duitse Raad voor Vormgeving en de jury van de Red Dot Award bevestigt de duurzame waarde van onze producten die verder gaat dan hun individuele voordelen."

Productdetails K+N NOOK.SHELL in één oogopslag

• twee zitschaalversies in wit en zwart
  • drie bekledingsvarianten (zonder bekleding, met bekledingskussen, met volledige bekleding)
  • zes frameversies met een uitgebreide K+N stoffencollectie